Eugenika

Eugenika
Zlozvyky a závislosti - co o nás říkajíTitul je skladem: ‹ 20

Zlozvyky a závislosti - co o nás říkají

Gadd Ann
Překlad: Martin Kuhn
Jazyk: český

Vydavatel: Eugenika
Kategorie: Psychologie, Terapie

Doporučená cena: 398.00 Kč

ISBN: 978-80-89227-80-8
EAN: 9788081004391
Formát: Brožovaná, 360 str., 130x200
Rok vydání: 2007

Tato neobvyklá, velmi zajímavá kniha se zabývá širokou škálou lidských zlozvyků, od těch nejběžnějších, jako je například okusování si nehtů, až po méně obvyklé až bizarní.
Autorka poskytuje všem zájemcům hlubinný psychologický pohled na to, jak se utvářejí naše podvědomé vzory chování a jaký je jejich význam. Analyzuje množství konkrétních zlozvyků s cílem pochopit jejich a v ideálním případě se jich zbavit a nahradit je uvědomělejším chováním, jakož i ucelenějším sebepoznáním.
Zvláštní část knihy tvoří stručný popis 300 běžných zlozvyků od A do Z. Uvádějí se jejich emocionální příčiny a ke každému je přiřazena léčivá afirmace (pozitivní tvrzení), která pomáhá s daným zlozvykem skoncovat.

Ukázka:
Kdykoli se u nás vytvoří negativní návyk (coby protiklad pozitivního návyku, jakým je praktikování meditace), je to známkou toho, že už nepociťujeme rovnováhu a některé aspekty našich životů nefungují tak dobře, jak by mohly.
K tomu dochází při opakování naučeného chování. Naše zlozvyky nás udržují ve spojení s minulostí, v místě, kde potřebujeme své záležitosti urovnat, abychom mohli žít v přítomnosti naplno. Představme si například, že nám bylo v mládí jedním z rodičů řečeno, že jsme k ničemu. To nás donutilo myslet si, že jsme slabí a nedůležití. Dnes si tato slova již přesně nepamatujeme, ale nastavený vzorec myšlení zůstal. Jakmile bychom mohli v něčem uspět, vstoupí do hry náš program „Jsem nedůležitý“. My si pak (většinou nejspíš nevědomě) vytvoříme překážku či okolnost, která zabrzdí náš rozvoj. Příliš se opijeme na koktejlovém večírku naší firmy a urazíme manželku ředitele, čímž přijdeme o významné povýšení. Budeme odkládat dokončení zásadního referátu, a proto ztratíme důležitého nového klienta. Možná se uchýlíme ke chvástání se svými úspěchy ve snaze zapůsobit na okolí – což bude mít přesně opačný efekt. Jednání, které si vybereme, není tak důležité: důležitá je jeho šablona. To, že vezmeme v potaz tyto programy a porozumíme vlastním zvykům, nám pomůže uvědomit si plně, kým jsme a které vzorce chování neslouží k našemu prospěchu. Toto vědomí nám pak nabídne potenciál růst bez ohledu na naše naprogramování z minulosti.

Doporučit přátelům:


Ukázka z knihy
Obsah
Obsah (JPG PDF)
Úryvek
Úryvek (JPG PDF)
 
Dále doporučujeme