Eugenika

Eugenika
Cítit se dobřeTitul je skladem: ‹ 190
Dotisk Opět v nabídce

Cítit se dobře

Jak se dostat z pasti ničivých myšlenek

Burns David D., M.D.
Překlad: Jana Slámová
Jazyk: český

Vydavatel: Eugenika
Kategorie: Zdraví, Psychologie

Doporučená cena: 398.00 Kč

ISBN: 978-80-8100-368-4
EAN: 9788081003684
Formát: Brožovaná, 352 str., 160 x 235
Rok vydání: 2014, 2018

Mezinárodně uznávaná profesionální příručka na léčbu deprese a podobných problémů (negativní stavy, špatná nálada, slabá motivace...). Její mimořádnost spočívá v tom, že se jí každý může řídit svépomocně. Vynikající terapeut v ní předkládá množství ukázkových dialogů, příkladů, rozborů případů, podrobných návodů a důležitých vysvětlení (včetně pojednání o pozitivech i negativech užívání antidepresiv nebo jiných léků).

 

Ukázka:
Každý váš špatný pocit je výsledkem vašeho deformovaného negativního myšlení. V rozvoji a trvání všech symptomů hrají hlavní roli vaše nelogické pesimistické postoje.
Intenzivní negativní myšlení vždy provází epizodu deprese nebo ostatně jakoukoli jinou bolestivou emoci. Vaše trudnomyslné myšlenky budou pravděpodobně úplně jiné než ty, jež vám hlavou běží, když jste v pohodě. Jedna mladá žena těsně před doktorátem to vyjádřila těmito slovy:
Vždy, když na mě přijde deprese, mám pocit, jako by mě náhle trefila nějaká vesmírná šleha, a vtom začnu věci vidět jinak. Tato změna kolikrát netrvá ani hodinu. Popadnou mě negativní a pesimistické myšlenky. Dívám-li se do minulosti, jsem přesvědčená, že vše, co jsem kdy udělala, nestálo za nic. Každé šťastné období mi připadá jako iluze. Moje úspěchy mi připadají opravdové asi jako falešná fasáda ke scéně z westernového filmu. Jsem si jistá, že mé skutečné já je bezcenné a neschopné. Nemohu se hnout z místa s prací, protože mě ochromují pochybnosti. Ale v klidu vydržet nedokážu, protože to utrpení je nesnesitelné.
Stejně jako ona zjistíte, že skutečnou příčinou vašich emocí, jimiž se sami odepisujete, jsou negativní myšlenky, které vám zaplavují mysl. To ony vás udržují v letargickém stavu a způsobují, že si připadáte neschopně. Vaše negativní myšlenky neboli kognice jsou nejčastěji přehlíženým symptomem deprese. A jelikož právě ony drží klíč k úlevě, jsou i symptomem nejdůležitějším.
Pokaždé, když vás kvůli něčemu přepadne deprese, snažte se identifikovat odpovídající negativní myšlenku, jež vás napadla těsně před počátkem deprese a během ní. Tyto myšlenky totiž skutečně vytvořily vaši špatnou náladu, takže pokud se je naučíte předělávat, dokážete si tu náladu změnit.
Pravděpodobně jste vůči tomu všemu skeptičtí. Je to tím, že negativní myšlení se natolik stalo součástí vašeho života, až je automatické. Z toho důvodu označuji negativní myšlenky za automatické myšlenky. Probíhají vám myslí automaticky, aniž byste vynaložili sebemenší úsilí je tam vložit. Jsou pro vás tak samozřejmé a přirozené, jako když držíte nůž a vidličku.

* * *
Trpíte-li depresí, disponujete mimořádnou schopností věřit – a přesvědčit lidi kolem vás, aby věřili – věcem, jež v realitě nemají žádný podklad. Mým úkolem v roli terapeuta je vaši iluzi prohlédnout a naučit vás, jak se máte dívat za zrcadlo, abyste viděli, jak sami sebe klamete. Snad byste mohli i říct, že vám hodlám způsobit deziluzi! I přesto se domnívám, že vám to vůbec vadit nebude.

* * *
Existuje několik rozdílů mezi tím, když se lépe cítíte a když se zlepšujete. Cítíte-li se lépe, prostě to znamená, že tíživé symptomy se dočasně vytratily. Jestliže se zlepšujete:
1. Chápete, proč jste se propadli do deprese.
2. Víte, proč a jak jste se zlepšili. Patří sem i to, že si osvojíte konkrétní svépomocné techniky, jež vám osobně zabraly, abyste je mohli znovu použít a nechat je fungovat, kdykoli to budete potřebovat.
3. Získáváte sebedůvěru a sebevědomí. Sebedůvěra je založena na tom, že víte, že máte slušnou příležitost být vcelku úspěšní v osobních vztazích a ve své kariéře. Sebevědomí je schopnost prožívat maximální sebelásku a radost, ať jste, nebo nejste úspěšní, a to kdykoli ve vašem životě.

Doporučit přátelům:


Ukázka z knihy
Obsah
Obsah (JPG PDF)
Úryvek
Úryvek (JPG PDF)
 
Dále doporučujeme